Sabtu, 11 Februari 2012

My First Vanda 2012


Salam... Alkisahnya petang tadi masa balik dari bandar Sandakan, saya singgah sekejap kat nurseri bunga tempat yang saya selalu pi tengok2 bunga, terutamanya bunga orkid la. Hehehehe... Sampai ja kat nurseri bunga pekerja nurseri tu beritahu ada orkid Vanda baru sampai dari Tawau. Tengok dalam bakul memang betul berlonggok orkid Vanda. Cuma orkid Vanda tu kena tanam balik la kat rumah sebab da di cutting dari pangkal akarnya. Hmmmmm... setelah difikir2 orkid Vanda nie belum ada lagi dalam koleksi kat rumah orkid saya tu yang terus beli. Lagi pun tauke kasi harga berpatutan. Maklumlah dompet da nk kering, hehehehe... Rasanya baik beli Vanda yang da kuar bunga tp memandangkan RM nya sepokok agak mahal saya bercadang nak beli Vanda yang tak ada kuar bunga lagi. Hmmmm... memang lambat sikit la nak dapat tengok bunga Vanda yang saya beli nie. Tak pe, saya tetap bersabar menanti. Kan sabar itu separuh daripada Iman... Sekurang-kurangnya saya dapat pengalaman sendiri jugak tanam dan jaga orkid Vanda nie. Hrp2 Vanda pertama saya dalam tahun 2012 nie hidup subur dan berbunga. Amin...  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan